söndag 25 april 2010

Puma fick 198 p i Lydnadsklass 1 :)

Jag hade bestämt att jag skulle tävla båda hundarna hemma (Linköping). Jag hade ju otur i februari när en tävling ställdes in och sen även i mars då jag hade 3 tävlingar inplanerade men då både Pärla och Puma löpte. Men nu var det alltså dags. Jag hade drömt en mardröm natten innan att Pärla satte sig "i knäet" på hunden brevid. Det var Pärlas första elitlydnadsstart. Hon satte sig i alla fall inte "i knäet" på hunden så en 10 och en 9 hade vi med oss från sittet och ligget men sen gick det utför. Det kändes som att hon helt enkelt inte ville. Pärla slutade löpa för typ 2 veckor sedan men det ska ju egentligen inte har nån betydelse.

Sen blev det Pumas tur. Ni som känner mig vet ju vilket besvär jag fick med platsliggningen efter appellen förra året och det är ju aldrig kul att gå ut i en lydnadsetta....
Det var 7 hundar med och allt gick bra. 10 p. Sen har vi ju haft lite problem med att hon är så glad på tandvisningen att hon inte kan sitta stilla så det var med glädje vi inkasserade dagens andra 10. Och sen bara fortsatte det! Ända till apporteringen då jag fick säga kommandot en gång till så då åkte vi ned på en 8a. Men 198 glädjefyllda poäng blev det! Det var en stolt matte som gick till sängs den kvällen. :)

1 kommentar:

  1. Och en VÄLDIGT stolt uppfödare.:)
    När är helt otroligt duktiga.

    SvaraRadera