onsdag 7 juli 2010

Puma uppflyttad ur lägre klass sök

YIPPI!

Med +35 gr värme tänkte jag - "det går ALDRIG"! Men tur att jag hade fel.

Vi inledde i skogen och fick 10-10 av domarna. Budföringen missade vi - jättekonstigt. När det var dags för lydnaden så tänkte jag att nu kör vi. Vill det sig så vill det sig. Jag avstod platsen. Linförigheten inleddes med en 9a. Det kändes bra. Men vi missade helt krypet (hon tyckte att det var så skönt i skuggan så hon kröp med framtassarna tills hon inte kom längre, efter moget övervägande kröp hon långsamt) = 6. Och apporteringen ska vi inte tala om, 6 p på den också. Hon släppte den 2 m till hö om mina fötter. Det brukar hon inte göra så jag blev jätteförvånad. Jag var helt övertygad om att det "bara" hade blivit ett godkännande. 459 p blev det. Jag hade verkligen mariginalerna på min sida idag - lydnaden hade jag bara 3 poäng över gränsen. Idag var det på rätt sida :=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar